Aanmelding en intakeprocedure

Aanmelding

U kunt zich aanmelden via deze beveiligde link. Naar aanleiding hiervan neem ik contact met u op om een telefonische screening te doen (15-30 min). Hierin wordt de aanmeldvraag verder verkend en wordt er gekeken of ik denk dat ik u daarbij kan helpen. Wanneer dit niet het geval is kan ik als daar behoefte aan is meedenken over andere opties. Op het moment dat ik denk dat ik u verder kan helpen, dan stuur ik u een inschrijfformulier toe via een beveiligde mail server (Zivver). Zodra er plek is wordt er een intakegesprek gepland.


Naar aanmelden

Momenteel is er een aanmeldstop en is de wachtlijst gesloten

Wat neemt u mee?

Om in aanmerking te komen voor een vergoeding vanuit de zorgverzekering is het nodig dat u de volgende zaken meeneemt naar het eerste intakegesprek:

  • kopie geldig ID

  • kopie zorgpas

  • verwijsbrief van de huisarts

Verwijsbrief

Op de verwijsbrief van de huisarts dient een aantal zaken te worden vermeld. 

  • Datum verwijzing (vóór aanvang behandeling)

  • Naam en functie verwijzer

  • AGB-code verwijzer

  • Handtekening en/of stempel van de verwijzer

  • Gegevens van de cliënt

  • Vermoeden van een psychische stoornis/ DSM diagnose

  • Verwijzing voor een behandeling in de generalistische basis-ggz of verwijzing voor een behandeling in de gespecialiseerde ggz

Intake en diagnostiek

In een aantal gesprekken brengen wij uw klachten en de context van uw klachten in kaart. Dit wordt ondersteund door vragenlijsten. Zo kunnen wij een passend behandelplan maken die aansluit bij uw specifieke situatie en hulpvraag. Hierin stellen we een aantal concrete doelen voor de behandeling en evaluatiemomenten. Dit behandelplan wordt besproken in het adviesgesprek aan het einde van de intakefase. Een uitkomst hiervan kan ook zijn dat we samen bepalen dat een andere vorm van hulp meer passend is.

Waar nodig kan er tijdens de intakefase verdere diagnostiek worden gedaan om uw klachten verder te begrijpen en een advies uit te brengen.